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DIGITAL IN AFRICA Understanding digital drivers in Africa Coll. VILLAGE MONDIAL

Langue : Français

Auteur :

Couverture de l’ouvrage DIGITAL IN AFRICA

Understanding and grasping the opportunities offered by the acceleration of digital in Africa, and drawing inspiration for the future.

In recent years, several factors have been stepping up the influence and reach of digital in Africa. It would have been easy just to pick out those related to the Internet of Things, the progress of digital in agriculture and the success of African start-ups, but those subjects are very different from one another. In actual fact, they simply illustrate that there are three separate factors accelerating the digitisation of Africa, and bringing about the technological leaps that the continent is currently experiencing.

This book sheds light on the nature of these three catalysts, which include blockchain technologies, the explosion of data and the Internet of Things. Meanwhile, various players including donors, governments, companies and start-ups have joined forces to provide solutions based on new uses, especially in the agriculture and energy sectors.

Drawing on the experience of the Africa and International Development team at BearingPoint, this book offers an overview of the real changes that are happening in the African economy. It will help decision-makers, investors and entrepreneurs gain insight into the inspiration and opportunities that a continent in the midst of a digital revolution can provide.

• Investisseurs • Décideurs • Chefs d'entreprise • Entrepreneurs • Étudiants en école de commerce et management • Étudiants en école d'ingénieurs •

Jean-Michel Huet est associé au sein du cabinet de conseil BearingPoint. Il est team leader de l'équipe Africa & Development International et a ouvert le bureau du Maroc du cabinet en 2011 et celui d'Abidjan en 2019. Il accompagne les gouvernements, opérateurs télécoms ou d’électricité, notamment, dans leur transformation stratégique et digitale. Il est aussi l’associé en charge du marketing du cabinet pour la région France Belgique Luxembourg Afrique et à ce titre membre de la gouvernance Il est l’auteur de dix-neuf livres dont Stratégie Internationale publié chez Dunod en 2015 et Africa and the digital leapfrog chez Pearson en 2018. Il est diplômé de NEOMA Business School, promotion 1997 et de L’institut d’Etudes Politiques de Paris, promotion 1999. Il a également suivi l’executive Education – Strategic Leader de Yale Management School en 2015. Il a été aussi le Président-Fondateur de NEOMA ALUMNI et membre du conseil d’administration de NEOMA Business School. Il est membre du comité de direction du CIAN en tant que président de la commission digitale. Il est également professeur vacataire à l’Executive Education de Sciences Po Paris.

Rémy Rioux
CEO of the Agence française de développement (AFD).

Date de parution :

Ouvrage de 344 p.

16.2x23.3 cm

Épuisé

PDF 23,99 €
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