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From school to start-up The paths to training and entrepreneurship Coll. ECO GESTION

Langue : Français

Auteurs :

Couverture de l’ouvrage From school to start-up

Transformer le fossé entre les études et l'entreprenariat par de véritables passerelles.

The digital revolution has enabled a generation of entrepreneurs to innovate at low cost and low risk, and this has encouraged more and more young graduates to head down the digital route. While – from a legal point of view – creating a start-up is within anyone's reach, making a business sustainable is more complex, and depends on many different factors. These factors are covered in detail within the pages of this book.

Whether you are a student or a professional, there are many questions you need to ask when you embark on the adventure that is entrepreneurship. When and how should you get started? Which training or which support system should you choose? What are the pitfalls you need to avoid? What habits should you get into to make sure your start-up heads along the right path? How do you go about buying or selling a business?

This book sheds light on the various tracks you can take from school to start-up, so you can bridge the gap between your university course and your career as an entrepreneur. There is plenty of advice and tips for both students and professionals.

The book also covers the changes that have been brought about by digital technology and globalisation. It explores success factors such as governance, the commercial and marketing sides of a business, and shares the keys for optimising a business sale or takeover.

Business and management schools are in tough competition with one another. They all want to attract the leaders of tomorrow who will be able to create and change the business world to tackle the challenges of modern society.

The book contains material for teachers to guide them as they reflect on how to forge tighter bonds between training and entrepreneurship and get their students on the right path (raising awareness, providing support tools, identifying incubators). The authors have covered both initial training and continuing education.

By combining insight from professionals and researchers, From school to start-up comprehensively unpicks the challenges of entrepreneurship with great skills and clarity.

• Étudiants : écoles de commerce et de management, écoles d'ingénieurs, universités, IAE, IEP

• Professionnels : voulant approfondir des questions sur la formation et la création d'entreprises ; travaillant dans l'enseignement et la formation ; entrepreneurs

Jean-Michel Huet est associé au sein du cabinet de conseil BearingPoint. Il est team leader de l'équipe Africa & Development International et a ouvert le bureau du Maroc du cabinet en 2011 et celui d'Abidjan en 2019. Il accompagne les gouvernements, opérateurs télécoms ou d’électricité, notamment, dans leur transformation stratégique et digitale. Il est aussi l’associé en charge du marketing du cabinet pour la région France Belgique Luxembourg Afrique et à ce titre membre de la gouvernance Il est l’auteur de dix-neuf livres dont Stratégie Internationale publié chez Dunod en 2015 et Africa and the digital leapfrog chez Pearson en 2018. Il est diplômé de NEOMA Business School, promotion 1997 et de L’institut d’Etudes Politiques de Paris, promotion 1999. Il a également suivi l’executive Education – Strategic Leader de Yale Management School en 2015. Il a été aussi le Président-Fondateur de NEOMA ALUMNI et membre du conseil d’administration de NEOMA Business School. Il est membre du comité de direction du CIAN en tant que président de la commission digitale. Il est également professeur vacataire à l’Executive Education de Sciences Po Paris.

Sébastien Dunod est diplômé de NEOMA Business School en 2005. Il entame sa carrière dans l'audit, externe puis interne, avant de créer sa première entreprise.
Très impliqué dans l'environnement entrepreneurial et passionné par les TPE et les PME, il est animateur du club « Entrepreneurs » de NEOMA Alumni. Il est également coach de chefs d'entreprise et de start-upers. Il cède, en 2017, ses principales affaires dans l'informatique, les services à la personne et la formation afin de créer PME Partner, un cabinet spécialisé en cession-acquisition de TPE et PME.

Date de parution :

Ouvrage de 224 p.

17.1x24 cm

Épuisé

PDF 18,99 €
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